Op zaterdag 1 april gingen we met het hele team en Henry naar het circuit om een pitbox te regelen en in te pakken. Mijzelf inschrijven en de auto laten keuren.
Nadat ik mijzelf had ingeschreven en de sleutel van de pitsbox in ontvangst had genomen kwam ik Sybren Deuninck tegen. Sybren was nog op zoek naar een pitsbox, dus na overleg tussen beide teams, allebei met één auto werd besloten om bij elkaar in de box te gaan.

Het klikte gelijk tussen zijn team en ons team. We hebben met elkaar de box ingedeeld en klaargezet. Toch altijd even uitvogelen hoe dat gaat als je met een nieuw team in één box zit, maar dat ging gelijk al super. Toen we klaar waren hebben we met z'n allen nog even wat gedronken, wij gingen daarna naar huis en zij sliepen bij van der Valk.
We hadden de volgende ochtend om half acht afgesproken
De volgende ochtend waren we om half acht weer bij de box en hebben we, omdat alles al klaar was eerst een lekkere kop BonneBella koffie gedronken. Daarna was het tijd voor de briefing en kwamen we er al snel achter dat we met maar liefst 25 auto's waren in de PTC-Cup wat natuurlijk een machtig mooi startveld is.
Na de briefing stond gelijk de tijdtraining op het programma dus moest ik gelijk aan de bak om een goede tijd neer te zetten voor mijn startpositie. Op de een of andere manier bleef ik in de 2 minuut en 28 seconden haken en kwam niet aan de tijden. Ik ben de kwalificatie dan ook als 17e geëindigd.

Op het moment dat ik weer terug in de box was opperde Ariën dat we misschien de bandenspanning wat omlaag moesten doen. Maar helaas bleef het gewenste effect uit en ben ik de eerste race dan ook als 17e gefinished. Ik had het gevoel dat de auto nog steeds iets bleef inhouden en niet lekker in toeren doortrok. Nadat ik dat gemeld had gingen we daarover brainstormen en kwamen we tot de conclusie dat het misschien iets met de bougies was.
Toen in de week voor de race de auto werd gechecked en van nieuwe remmen was voorzien, waren er ook drie nieuwe bougies in gemonteerd. Dus werden de bougies eruit gedraaid en bekeken. Er waren er twee die mooi gekleurd waren en eentje die wat minder mooi gekleurd was, dus werd er snel besloten om de "oude" bougies er weer in te zetten, want dan was het natuurlijk niet zo vreemd dat ik niet aan de tijden kwam.

Tijdens de opwarmronde voor de tweede race had ik gelijk al in de gaten dat hij nu een stuk beter liep en ik makkelijker kon doortrekken in toeren. Bij de start had ik er gelijk al een paar te pakken en in de Haarbocht kon ik er nog een voorbij steken. Toen ik druk in gevecht was om de 15e plaats had het groepje van de 10e tot de 14e plaats de tijd om bij ons weg te rijden. Toen ik op de 15e plek lag was het groepje al 9 seconden uitgelopen en kon ik dat niet meer dichtrijden.

Met nog tien minuten op de klok ben ik die race als 15e over de streep gekomen.
Na de race moest ik mij bij de wedstrijdleiding melden, toen ik daar aankwam kreeg ik een gele kaart omdat ik aan het einde van het rechte stuk (Veenslang - Ruskenhoek) een gaatje zag en de Peugeot erin prikte, toen degene die voor mij reed instuurde kwam ik tegen zijn achterband aan waardoor hij van de baan schoot.
Ik vond het meer een race-incident maar helaas voor mij zag de wedstrijdleiding dat anders en werd ik daarvoor bestraft.
Ik wil alle sponsors en club van honderd leden wederom bedanken voor hun bijdrage aan deze toch wel geslaagde dag.
Op naar 7 mei wanneer we weer op het circuit van Assen starten.

Met sportieve groet,
Roy Haak
Reactie schrijven
Willem van Dalen (donderdag, 04 mei 2017 16:05)
Bedankt Roy!!!